Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.12.2009 11:51 - Шоколад и ореховки
Автор: karrellia Категория: Изкуство   
Прочетен: 1165 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 02.12.2009 12:21


Да подценяваш прозата за сметка на поезията е грешно.
Обратното също.

Аз често обичах да вълнувам себе си с поезия.Още се разтапям като бял шоколад сред натуралния поетичен.Омесваме се,а после някой ни облизваше,мен и поезията ми с блаженство или пък някой алегричен от шоколада се заричаше да си купува само ореховки.Нали орехите били полезни за мозъка.Бръчкали гънките му в по  - причудливи форми,а пък шоколада те правел само моментно щастлив или пък моментно нещастен ,защото даже ендорфинът понякога се обърква.А пък и доста хора не обичат шоколад сигурно,защото не разбират колко красота има в технологията на правенето му.Та в ореховките бяха натрошени хиляди букви,повече от в шоколада,а хората винаги предпочитат това, което има повече независимо какво.Те масово ядяха ореховки,с кориците на кутиите.Тия ореховки - "Роман" са хубави,казваха старите бабички ,докато се чудеха кои кутии с различен грамаж излизат  с 10 стотинки по - евтино."Чух от Стоян,че тия ореховки били хубави.Ще взема,че да почерпя после и Катя ."- обясняваше беловласа жена и се пулеше пред витрините на сладкарницата "СладКорица".Някой със скейт профуча през локва,окаля си крачолите,спря,обърса си с ръкав лицето и се залепи на витрините - толкова лъскави,че да привличат вниманието към ореховките.И понеже ми се щеше хората да ядат все пак ореховки повече от хляб,си представих как наистина хората ядат ореховки повече от хляб.Следствието на тая моя представа е очевидно.Икономиката почва да се върти около ореховките.Масово производство на ореховки и разбира се адски много видове и производители.Все още хората не ядат повече ореховки,отколкото хляб,което е жалко,но представата ми беше съвсем точна в това,че икономиката залага все повече на масовото производство на ореховки,а не на качеството им.И така имаше и ореховки "Класика"- най-вкусните,любимите ми,"Криминале",и най - новите "Фентъзи".Те толкова се харесаха на младите,че даже  имаше и два вида "Фентъзи" - само "Фентъзи" и "Фентъзи - Хари потър".Даже забелязах напоследък,че на кутиите на "Фентъзи" са нарисувани вампири и всякакви митични същества."СладКорица" се напълни.Влизаха и излизаха хора,правеха кални стъпки по пода и се редяха на опашки за новите ореховки.В "СладКорица" имаше и шоколад,обаче на най - горния рафт - там където никой не можеше да стигне.Просто беше бумът на ореховките.Представете си,че "Милка"са фалирали и останалите бройки са на горните рафтове,защото не се купуват.В "СладКорица" влезе дете.Малко,чорлаво момче поиска шоколад.Ей така,дояло му се.Те децата повече май обичат шоколад от възрастните и повече го ядат в днешно време.Даже още като са в детската градина ония дебелите лелки дето ги караха да си изядат боба,им даваха по шоколадче "Зайченцето бяло" за десерт.Ореховки е имало от както сме били достатъчно сръчни и умни да си направим,тъй като орехи е имало вероятно и от както нас ни има.Аз не съм против ореховките,не ме разбирайте погрешно.Даже ако не си хапвам периодично,ме е страх да не заслабна откъм гънки.Един БУМ на Ореховки не ме плаши,даже ме прави щастлива.Лично бих посадила орех.Плашат ме тая грациозност,грандиозност и фалш с които се оставяме да бъдем манипулирани от едни ореховки,така че да забравим добрия стар шоколад.Понеже шоколадовата поезия вече не се яде.И ми е тъжно,че вече не си мажете филиите с шоколад.Или поне не всяка съботна вечер,ей така за успокоение и релакс.Аз се уча да правя шоколад.Ще ходя и ще звъня по домовете,като съвременния вариант на "Малката кибритопродавачка" - "Консултант - продажби",а пък може някой да иска да си купи,че  дори и в "Била" вече не продават.

"Всяко нещо с времето си" беше казал някой любител на орехи и шоколад.Докато се вайках за фалирането на "Милка",май бумът на ореховките отмина.Улегна,уталожи се и сега сме симулатори на дъвчене на полуготови виртуални еклери с машинен крем "Интернет".Вече има опашки в интернет - кафетата и пием двойни дози кафе,за да държим отворени очите си зад диоптричните стъкла.Ах,как ми залипсваха ореховките.На мястото на "СладКорица" отвориха компютърен клуб.Усмихнах се с големите си медийни очи, докато уж сърфирах на Хаваите и си намазах филия с много шоколад.




Тагове:   шоколад,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: karrellia
Категория: Изкуство
Прочетен: 37742
Постинги: 25
Коментари: 24
Гласове: 270
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930